Uzdravte svůj jídelníček

„Od zítřka začnu jíst zdravě,” kolikrát jste si dali podobný slib? A kolikrát jste ho dodrželi? Víme, proč podobná rozhodnutí často končí dříve, než začnou. Jde o maličkost. O velmi důležitou maličkost…

Honem, fofrem, šup

Žijeme v uspěchané době a chceme všechno rychle. Nejlépe hned. Ale co se stane, když ze dne na den totálně překopeme svůj jídelníček? Nic. Tedy alespoň z toho dlouhodobého hlediska. Týden, dva, možná měsíc dokážeme dodržovat nějakou úmornou dietu, ale stejně jednou podlehneme. Smlsneme si na něčem “zakázaném” a pak se to s námi veze dál. Naše vůle se zlomí. Dochází k situacím typu: „Jasně, že si dám pizzu. Stejně už jsem tu dietu porušila!” Znáte to?

Jděte na to mazaně

Pojměte svou změnu stravování jinak. Chytře. Nenápadně a pozvolna si do svého jídelníčku přidávejte zdravé jídlo. Začněte třeba s vodou. Jestli pijete něco slazeného, zkuste to následující týden vyměnit za obyčejnou vodu. Další týden si dopřejte denně dva kousky ovoce a tak dále. Připravte si plán.

Stále si budete pochutnávat na jídle, které máte rádi (klidně i na pizze), ale zároveň začnete jíst zdravěji. A jednoho krásného dne se to stane. Co? Pro nezdravé jídlo už nebude prostor. Nebo jen hodně malý.

Trocha inspirace

Tápete trošku v tom, jak svůj jídelníček zlepšit? Mrkněte na naši inspiraci:

  • 2 x v týdnu rybu
  • 2 x v týdnu luštěniny
  • cca 400 g zeleniny za den
  • cca 200 g ovoce za den
  • bílé maso (je méně tučné)
  • mléčné výrobky - zakysané nápoje, tvaroh, kvalitní sýry
  • celozrnné obiloviny
  • ořechy
  • dodržujte časové rozestupy mezi jídly cca 3 hodiny
  • preferujte jednoduché potraviny
  • vyřaďte polotovary
  • nepřehánějte to s alkoholem (prázdné kalorie)
  • zbytečně nedosolujte

A teď to nejdůležitější na závěr - hýbejte se. Třeba u nás.